Na této stránce najdete rekvalifikační kurzy, které jsou zařazeny do skupiny Administrativa. Ihned pod tímto textem je přehled všech termínů z této skupiny a pod termíny najdete popis jednotlivých kurzů.
Termíny kurzů
Kraj
Typ kurzu
Obsah kurzů
Administrátor projektu
Kurz je rekvalifikačním kurzem s akreditací MŠMT a je realizován v souladu se standardy Národní soustavy kvalifikací.
Cílem kurzu je připravit účastníky na složení zkoušky profesní kvalifikace Administrátor projektu.
Úspěšný absolvent najde uplatnění jako spolupracovník manažera projektu na organizování a zajišťování realizace projektu.
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
Obsah kurzu odpovídá požadavkům hodnotícího standardu zveřejněném v registru Národní soustavy kvalifikací:
- Orientace v klíčových principech řízení projektu
- Administrace rozsahu projektu
- Administrace časového rámce projektu
- Administrace při finančním řízení projektu
- Administrace jakosti projektu
- Administrace rizik projektu
- Administrace změn v projektu
- Administrace zdrojů projektu
- Administrace informací a dokumentace projektu
Získané kompetence:
- Plánování a organizování práce
- Řešení problémů
- Administrace informací, dokumentace všech činností a fází realizace projektu
- Koordinace zdrojů projektu
- Kooperace (spolupráce)
- Efektivní komunikace
Vstupní požadavky
- 18 let,
- středoškolské vzdělání,
- základní znalost práce na PC.
Způsob ukončení
- Zkouška profesní kvalifikace
Výstupní doklad
- Potvrzení o účasti v akreditovaném vzdělávacím programu
Získané znalosti
- orientace v terminologii,
- definovat vznik, cíl a přínos konkrétního projektu a vysvětlit rozdíl mezi cílem a přínosem,
- trojimperativ projektu,
- definovat životní cyklus projektu,
- princip tvorby organizační struktury projektu,
- princip kontroly rozpracovanosti věcných výstupů projektu,
- způsoby akceptace věcných výstupů projektu,
- způsoby dokumentace časového průběhu projektu,
- způsoby dokumentace finančního řízení projektu,
- způsoby sledování plnění finančního plánu,
- popsat postup zajištění kvality v rámci projektu,
- postup identifikace a kvantifikace rizik projektu, možnosti ošetření rizik projektu,
- charakterizovat principy a postupy řízení změn v projektu,
- popsat způsoby dokumentace řízení změn,
- principy a postupy obstarávání a řízení zdrojů projektu,
- principy zacházení s informacemi v rámci projektu,
- principy, výhody, možnosti a omezení softwarové podpory pro řízení projektu.
Získané dovednosti
- aplikovat na konkrétním příkladu životní cyklus projektu,
- aplikovat metody logického rámce projektu,
- vysvětlit a na konkrétním příkladu aplikovat Work Breakdown Structure (hierarchickou strukturu produktů/výstupů projektu),
- zpracovat plán činností/úkolů pro konkrétní část projektu.
Asistent/asistentka
Jedná se o rekvalifikační kurz s akreditací MŠMT a je realizován v souladu se standardy Národní soustavy kvalifikací.
Cílem kurzu je připravit účastníky na složení zkoušky profesní kvalifikace Asistent/Asistentka (62-008-M) – nový standard s platností od 19.06.2020.
Účastníci kurzu obdrží také přístup na elearningový portál, kde najdou nejen výukové materiály, ale také užitečné odkazy a mohou si otestovat své znalosti z oblasti administrativy. Součástí elearnigu je i část zaměřená na využívání výpočetní techniky pro práci asistentky – postupy a příklady pro práci s textem (MS Word), tabulkami a grafy (MS Excel) a elektronickou prezentací (MS Powerpoint).
Náš elearningový portál najdete na této adrese – zde
Úspěšný absolvent najde uplatnění v soukromých firmách, ve státní správě i v samosprávě. Pracovník na této pozici pak vykonává různorodou činnost – zpracovává širokou škálu administrativních agend jednotlivých úseků či oddělení, komunikuje uvnitř i vně firmy, podílí se na organizaci operativních činností atd.
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
Obsah kurzu odpovídá požadavkům hodnotícího standardu zveřejněném v registru Národní soustavy kvalifikací:
- Vedení administrativy
- Orientace v základních ekonomických pojmech
- Uplatňování firemních procesů
- Komunikační dovednosti
- Zásady společenského chování a vystupování
- Orientace v legislativních pravidlech pro zacházení s osobními a důvěrnými údaji
Získané kompetence:
- Efektivní komunikace a kooperace (spolupráce)
- Uspokojování zákaznických potřeb
- Řešení problémů
- Plánování a organizování práce
- Komunikace s obchodními partnery
- Získávání a orientace v informacích
Vstupní požadavky
- 18 let
- Základní vzdělání
Způsob ukončení
Zkouška profesní kvalifikace
Poznámka:
V případě, že budete chtít uplatnit úhradu profesní zkoušky pro odečet od základu daně v souladu se Zákonem č. 586/1992 Sb. Zákon České národní rady o daních z příjmů, § 15 – Nezdanitelná část základu daně, odstavec 8), je nutné o této skutečnosti informovat předem před vystavením daňového dokladu. Cena kurzu a zkoušky bude na dokladu rozdělena a celková částka se pak zvýší o 21 % DPH z ceny zkoušky!
Výstupní doklad
- Potvrzení o účasti v akreditovaném vzdělávacím programu
Získané znalosti
- zpracování dat s využitím textového editoru, tabulkového procesoru, prezentace a internetu,
- náležitosti a formy zápisu z průběhu pracovní porady,
- vyřizování korespondence a vyhotovit podnikové písemnosti,
- znalost využívání elektronické pošty a komunikace prostřednictvím datových schránek,
- základy řízení a organizace práce v sekretariátu,
- zajišťování kancelářského vybavení, materiálu a potřeb sekretariátu,
- znalost povinností organizace v oblasti bozp a po vůči zaměstnancům,
- principy řízení organizace,
- znalost obecných zásad firemní kultury a její aplikace,
- pravidla efektivního telefonování,
- schopnost řešení konfliktů souvisejících s plněním úkolů sekretářky,
- základní pravidla společenského kontaktu,
- základní společenské akce,
- zásady sebeprezentace v rámci firmy,
- základní pravidla gastronomie,
- pravidla evidování korespondence, smluv a dalších dokumentů,
- znalost systémů vedení spisové služby,
- základní pravidla a postupy skartačních řízení, zákon o archivaci,
- znalost zákona o ochraně osobních údajů.
Získané dovednosti
- orientace v legislativních pravidlech pro zacházení s osobními a důvěrnými údaji,
- vedení administrativy,
- příprava podkladů a formálních dokumentů,
- uplatňování firemních procesů,
- počítačová způsobilost,
- ekonomické povědomí,
- právní povědomí.
Lektoři školení
Ing. Hana Fidranská
SLU v Opavě OPF - ekonomika a management
Certifikáty:
Lektor dalšího vzdělávání
Ing. Lenka Podmolíková
VUT v Brně FE - Technická kybernetika, UP Olomouc - Pedagogika
Certifikáty:
Kvalifikovaný lektor pro Českou a Slovenskou republiku
ECDL (7 modulů)
Manažer projektu (profesní zkouška NSK)
Obchodní zástupce (profesní zkouška NSK)
Řízení lidských zdrojů
Manažerské dovednosti
Marketing CIMA A
Ing. Terézia Stavinohová
VŠE Bratislava - FERVO; MU Brno - Pedagogické minimum
Certifikáty:
Lektor dalšího vzdělávání (75-001-T)
Ing. Monika Kochaníčková
VŠB Ostrava TU - FEI
Certifikáty:
Lektor dalšího vzdělávání (75-001-T)
ECDL Expert a tester
Asistent/asistentka distanční výuka (on-line + e-learning)
Kurz je realizován distanční formou – 4 hod on-line výuky (webinář) + e-learning (samostudium on-line) s akreditací MŠMT. Výuka je nahrávaná, takže účastníci maji k dispozici i záznamy z výuky.
Obsahová náplň kurzu je dána standardy Národní soustavy kvalifikací pro profesi Asistent/Asistentka (62-008-M) – nový standard s platností od 19.06.2020. Aktuálně platnou akreditaci najdete zde
Účastníci obdrží ke všem tématům prezentace v elekronické podobě a také přístup na e-elearning, kde najdou nejen výukové texty, ale také testy s automatickým vyhodnocením, které jim pomohou připravit se ke zkoušce. Na e-learning se můžete podívat zde.
Kurz může být ze 100 % hrazen z prostředků Úřadu práce – stačí být evidován na ÚP jako uchazeč nebo jako zájemce. Na kurz je pak možné se přihlásit přes e-shop Úřadu práce – zde. Využijte nabídku a zjistěte si další informace na webu ÚP https://www.mpsv.cz/jsem-v-kurzu
Cílem kurzu je připravit účastníky na složení zkoušky profesní kvalifikace Asistent/ka, sekretář/ka. Součástí kurzu je i profesní zkouška.
Úspěšný absolvent najde uplatnění v soukromých firmách, ve státní správě i v samosprávě. Pracovník na této pozici pak vykonává různorodou činnost – zpracovává širokou škálu administrativních agend jednotlivých úseků či oddělení, komunikuje uvnitř i vně firmy, podílí se na organizaci operativních činností atd.
Účastníci kurzu obdrží také přístup na elearningový portál, kde najdou nejen výukové materiály, ale také užitečné odkazy a mohou si otestovat své znalosti z oblasti administrativy. Součástí elearnigu je i část zaměřená na využívání výpočetní techniky pro práci asistentky – postupy a příklady pro práci s textem (MS Word), tabulkami a grafy (MS Excel) a elektronickou prezentací (MS Powerpoint).
Náš elearningový portál najdete na této adrese – zde
Termíny školení
Obsahová náplň
Obsah kurzu odpovídá požadavkům hodnotícího standardu zveřejněném v registru Národní soustavy kvalifikací:
- Vedení administrativy
- Orientace v základních ekonomických pojmech
- Uplatňování firemních procesů
- Komunikační dovednosti
- Zásady společenského chování a vystupování
- Orientace v legislativních pravidlech pro zacházení s osobními a důvěrnými údaji
Získané kompetence:
- Efektivní komunikace a kooperace (spolupráce)
- Uspokojování zákaznických potřeb
- Řešení problémů
- Plánování a organizování práce
- Komunikace s obchodními partnery
- Získávání a orientace v informacích
Jednotlivá témata jsou průběžně aktualizována o novinky v oblasti legislativy i z oblasti moderní personalistiky. Součástí výuky je i zařazení využití Umělé intelignce (AI) do práce asistentky.
Vstupní požadavky
- 18 let
- základní vzdělání
- základní znalost práce na PC (internet, elekktronická pošta, soubory a složky, práce s textovým editorem)
Způsob ukončení
Zkouška profesní kvalifikace
Poznámka:
V případě, že budete chtít uplatnit úhradu profesní zkoušky pro odečet od základu daně v souladu se Zákonem č. 586/1992 Sb. Zákon České národní rady o daních z příjmů, § 15 – Nezdanitelná část základu daně, odstavec 8), je nutné o této skutečnosti informovat předem před vystavením daňového dokladu. Cena kurzu a zkoušky bude na dokladu rozdělena a celková částka se pak zvýší o 21 % DPH z ceny zkoušky!
V zájmu dalšího rozvoje NSK zajistili tvůrci systému pro klienty, kteří úspěšně složili zkoušku, možnost bezplatně získat tzv. „Dodatek k osvědčení o získání profesní kvalifikace“.
Dodatek je součástí dokumentů Europass. Doplňuje osvědčení o získání profesní kvalifikace tím, že uvádí odborné způsobilosti převzaté ze schválené anglické verze kvalifikačního standardu. Obsahuje i další informace a potvrzuje úroveň kvalifikace ve vztahu k Evropskému rámci kvalifikací.
Svým pojetím a obsahem Dodatek napomáhá porozumění a rozšiřuje možnost uznání profesní kvalifikace ve vazbě na certifikát, vystavený zájemci autorizovanou osobou na základě úspěšného složení zkoušky. Uplatní se při hledání práce na pracovním trhu v České republice i v zahraničí.
Dodatek o získání profesní kvalifikace v anglickém jazyce může jednoduchým způsobem vygenerovat každá autorizovaná osoba využívající Informační systém pro kvalifikace autorizace, případně je možné jej získat prostřednictvím centra Europass.
Výstupní doklad
Osvědčení o profesní zkoušce
Potvrzení o účasti v akreditovaném vzdělávacím programu
Získané znalosti
- zpracování dat s využitím textového editoru, tabulkového procesoru, prezentace a internetu,
- náležitosti a formy zápisu z průběhu pracovní porady,
- vyřizování korespondence a vyhotovit podnikové písemnosti,
- znalost využívání elektronické pošty a komunikace prostřednictvím datových schránek,
- základy řízení a organizace práce v sekretariátu,
- zajišťování kancelářského vybavení, materiálu a potřeb sekretariátu,
- znalost povinností organizace v oblasti bozp a po vůči zaměstnancům,
- principy řízení organizace,
- znalost obecných zásad firemní kultury a její aplikace,
- pravidla efektivního telefonování,
- schopnost řešení konfliktů souvisejících s plněním úkolů sekretářky,
- základní pravidla společenského kontaktu,
- základní společenské akce,
- zásady sebeprezentace v rámci firmy,
- základní pravidla gastronomie,
- pravidla evidování korespondence, smluv a dalších dokumentů,
- znalost systémů vedení spisové služby,
- základní pravidla a postupy skartačních řízení, zákon o archivaci,
- znalost zákona o ochraně osobních údajů.
Získané dovednosti
- orientace v legislativních pravidlech pro zacházení s osobními a důvěrnými údaji,
- vedení administrativy,
- příprava podkladů a formálních dokumentů,
- uplatňování firemních procesů,
- počítačová způsobilost,
- ekonomické povědomí,
- právní povědomí.
Lektoři školení
Ing. Hana Fidranská
SLU v Opavě OPF - ekonomika a management
Certifikáty:
Lektor dalšího vzdělávání
Ing. Lenka Podmolíková
VUT v Brně FE - Technická kybernetika, UP Olomouc - Pedagogika
Certifikáty:
Kvalifikovaný lektor pro Českou a Slovenskou republiku
ECDL (7 modulů)
Manažer projektu (profesní zkouška NSK)
Obchodní zástupce (profesní zkouška NSK)
Řízení lidských zdrojů
Manažerské dovednosti
Marketing CIMA A
Nespecifická rekvalifikace – zaměření na obsluhu PC
Kurz je rekvalifikačním kurzem akreditovaným MŠMT dle Usnesení vlády č. 238/1991, které upravuje podmínky realizace kurzů Nespecifické rekvalifikace.
Určen je pro absolventy středních a vysokých škol s cílem podpořit zaměstnanost této skupiny osob.
Zaměřen je na rozvoj nejen teoretických znalostí, ale i praktických dovedností účastníků.
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
- Poučení o BOZP
- Právní rámec činnosti firmy
- Ekonomické a účetní minimum firmy
- Dokumentace firmy
- Komunikační dovednosti, etiketa
- Základy obsluhy PC
V rámci kurzu je zařazena odborná praxe ve vybrané firmě nebo státní instituci. Cílem je, aby účastník získal nebo si upevnil praktické zkušenosti a dovednosti v činnostech požadovaných zaměstnavateli na trhu práce.
Vstupní požadavky
- 18 let,
- základní vzdělání.
Způsob ukončení
-
Teoretický písemný test a praktické řešení úkolů z probírané látky
Získané znalosti
- pojmy z oblasti pracovního práva, bezpečnosti a hygieny práce
- základy právního prostředí, limitujícího činnost firmy,
- ekonomické a účetní minimum firmy,
- zásady komunikace a etikety,
- praktické využití kancelářské techniky,
- pojmy z oblasti administrativy,
- základní pojmy z oblasti výpočetní techniky – hardware a software počítače, pracovní plocha, soubor, složka, schránka, internet, elektronická pošta, formát písma, odstavec, textové pole, buňka, tabulka, funkce.
Získané dovednosti
- orientovat se v oblasti pracovního práva, pravidel bezpečnosti a hygieny práce na pracovišti,
- zpracovat základní ekonomické podklady,
- vytvořit podklady pro firemní materiály,
- vést administrativní agendu, manipulovat s písemnostmi a poštovními zásilkami,
- využívat kancelářskou techniku,
- používat počítač k vytváření dokumentů pomocí textového editoru a tabulkového kalkulátoru, k vyhledávání informací a elektronické komunikaci.
Lektoři školení
Ing. Terézia Stavinohová
VŠE Bratislava - FERVO; MU Brno - Pedagogické minimum
Certifikáty:
Lektor dalšího vzdělávání (75-001-T)
Ing. Monika Kochaníčková
VŠB Ostrava TU - FEI
Certifikáty:
Lektor dalšího vzdělávání (75-001-T)
ECDL Expert a tester
Pracovník v administrativě
Jedná se o kurz s akreditací MŠMT a je realizován v souladu se standardy Národní soustavy kvalifikací pro profesi Pracovník v administrativě (63-033H) – akreditace zde
Akreditace pro variantu kurzu 40 hod teorie + 30 hod praxe – zde
Cílem kurzu je připravit účastníky na složení zkoušky profesní kvalifikace Pracovník v administrativě.
Úspěšný absolvent najde uplatnění v soukromých firmách, ve státní správě i v samosprávě. Pracovník na této pozici pak vykonává různorodou činnost – zpracovává širokou škálu administrativních agend jednotlivých úseků či oddělení, komunikuje uvnitř i vně firmy, podílí se na organizaci operativních činností atd.
Účastníci kurzu obdrží také přístup na elearningový portál, kde najdou nejen výukové materiály, ale také užitečné odkazy a mohou si otestovat své znalosti z oblasti administrativy. Součástí elearnigu je i část zaměřená na využívání výpočetní techniky pro práci asistentky – postupy a příklady pro práci s textem (MS Word), tabulkami a grafy (MS Excel) a elektronickou prezentací (MS Powerpoint).
Náš elearningový portál najdete na této adrese – zde
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
Obsah kurzu odpovídá požadavkům hodnotícího standardu zveřejněném v registru Národní soustavy kvalifikací:
- Vedení administrativní dokumentace v organizační jednotce
- Vedení administrativy
- Obsluha kancelářské techniky
- Komunikace při styku s klienty a zákazníky
Získané kompetence:
- Samostatné zpracování a vyřízení korespondence, podnikových písemností, elektronické pošty pomocí výpočetní techniky.
- Praktické využití kancelářského SW MS Office pro zpracování firemní dokumentace.
- Efektivní komunikace a kooperace (spolupráce)
- Obsluha kancelářské techniky – práce s počítačem, tiskárnou, skenerem, a další kancelářskou technikou
Vstupní požadavky
- 18 let
- Základní vzdělání
- základní znalost práce na PC (internet, elekktronická pošta, soubory a složky, práce s textovým editorem)
Způsob ukončení
Zkouška profesní kvalifikace
Poznámka:
V případě, že budete chtít uplatnit úhradu profesní zkoušky pro odečet od základu daně v souladu se Zákonem č. 586/1992 Sb. Zákon České národní rady o daních z příjmů, § 15 – Nezdanitelná část základu daně, odstavec 8), je nutné o této skutečnosti informovat předem před vystavením daňového dokladu. Cena kurzu a zkoušky bude na dokladu rozdělena a celková částka se pak zvýší o 21 % DPH z ceny zkoušky!
Výstupní doklad
Osvědčení o profesní zkoušce s celostátní platností
Získané znalosti
- zásady zpracování firemní dokumentace,
- principy vyřizování korespondence a vyhotovení podnikových písemností,
- zásady a principy vyhledávání informací na internetu a práce s elektronickou poštou,
- pravidla efektivního telefonování,
Získané dovednosti
- práce s elektronickou poštou – zpracování a vyřízení objednávek, reklamace, sdělení zaměstnancům nebo klientům, atd.,
- vedení administrativy,
- příprava podkladů a formálních dokumentů s využitím textového editoru s důrazem na prokázání znalosti češtiny – pravopis, forma, styl českého jazyka atd.,
- schopnost pracovat a využívat kancelářskou techniku – tiskárnu, skener, vazač pro kroužkovou vazbu, skartovačku, atd.
- efektivně telefonicky i osobně vyřídit např. objednávku, reklamaci, apod.
Lektoři školení
Ing. Hana Fidranská
SLU v Opavě OPF - ekonomika a management
Certifikáty:
Lektor dalšího vzdělávání
Ing. Lenka Podmolíková
VUT v Brně FE - Technická kybernetika, UP Olomouc - Pedagogika
Certifikáty:
Kvalifikovaný lektor pro Českou a Slovenskou republiku
ECDL (7 modulů)
Manažer projektu (profesní zkouška NSK)
Obchodní zástupce (profesní zkouška NSK)
Řízení lidských zdrojů
Manažerské dovednosti
Marketing CIMA A
Ing. Terézia Stavinohová
VŠE Bratislava - FERVO; MU Brno - Pedagogické minimum
Certifikáty:
Lektor dalšího vzdělávání (75-001-T)
Ing. Monika Kochaníčková
VŠB Ostrava TU - FEI
Certifikáty:
Lektor dalšího vzdělávání (75-001-T)
ECDL Expert a tester