Na této stránce najdete rekvalifikační kurzy, které jsou zařazeny do skupiny Personalistika. Ihned pod tímto textem je přehled všech termínů z této skupiny a pod termíny najdete popis jednotlivých kurzů.
Termíny kurzů
Kraj
Typ kurzu
Popis kurzů
Personalista/Personalistka dle NSK on-line (webinář+ e-learning)
Kurz je akreditovaným přípravým kurzem k profesní zkoušce „Personalista/personalistka (62-007-N)„ a je realizován v souladu se standardy Národní soustavy kvalifikací.
Součástí kurzu je i profesní zkouška „Personalista/personalistka (62-007-N)“.
Kurz je realizován distanční formou – 48 hod on-line výuky (webinář) + e-learning (samostudium on-line). Výuka je nahrávaná, takže účastníci maji k dispozici i záznamy z výuky.
Účastníci obdrží ke všem tématům prezentace v elekronické podobě a také přístup na e-elearning, kde najdou nejen výukové texty, ale také testy s automatickým vyhodnocením, které jim pomohou připravit se ke zkoušce. Na e-learning se můžete podívat zde.
Úspěšný absolvent najde uplatnění ve veřejném i soukromém sektoru, v malých, středních i velkých firmách. Personalista plánuje a provádí nábor, přijímání a uvolňování zaměstnanců. Plánuje a připravuje jejich vzdělávání, rozvoj a kariérní růst, hodnotí jejich činnosti, navrhuje způsoby odměňování a řeší problematiku pracovně právních vztahů.
Kurz může být ze 100 % hrazen z prostředků Úřadu práce – stačí být evidován na ÚP jako uchazeč nebo jako zájemce. Na kurz je pak možné se přihlásit přes e-shop Úřadu práce – zde. Využijte nabídku a zjistěte si další informace na webu ÚP https://www.mpsv.cz/jsem-v-kurzu
Termíny školení
Obsahová náplň
Obsah kurzu odpovídá požadavkům hodnotícího standardu zveřejněném v registru Národní soustavy kvalifikací:
- Orientace v pracovně právní a další příslušné legislativě
- Orientace v oblasti personálního managementu.
- Organizování vzdělávání zaměstnanců
- Zajišťování náborových činností
- Tvorba a používání systémů hodnocení a odměňování zaměstnanců
- Vedení agendy povinných lékařských prohlídek, BOZP a PO ve firmě
- Organizování kolektivního vyjednávání
- Tvorba a spravování dokumentů v administrativně personální činnosti
- Využívání prostředků výpočetní techniky
Získané kompetence:
- Orientace v pracovněprávní problematice, dokumentaci, archivaci atd.
- Tvorba personálních hodnotících systémů a nástrojů k utváření podnikové kultury.
- Příprava a realizace přijímacích a propouštěcích procedur ve firmě.
- Zpracování podkladů pro vedení firmy pro vytváření a naplňování systému odměňování a hodnocení zaměstnanců.
- Vytváření programů kariérového růstu a vzdělávání zaměstnanců.
Jednotlivá témata jsou průběžně aktualizována o novinky v oblasti legislativy i z oblasti moderní personalistiky. Součástí výuky je i zařazení využití Umělé intelignce (AI) do práce personalisty.
Vstupní požadavky
- 18 let,
- ukončené středoškolské vzdělání,
- základní znalost práce na PC.
Způsob ukončení
- Zkouška profesní kvalifikace
V zájmu dalšího rozvoje NSK zajistili tvůrci systému pro klienty, kteří úspěšně složili zkoušku, možnost bezplatně získat tzv. „Dodatek k osvědčení o získání profesní kvalifikace“.
Dodatek je součástí dokumentů Europass. Doplňuje osvědčení o získání profesní kvalifikace tím, že uvádí odborné způsobilosti převzaté ze schválené anglické verze kvalifikačního standardu. Obsahuje i další informace a potvrzuje úroveň kvalifikace ve vztahu k Evropskému rámci kvalifikací.
Svým pojetím a obsahem Dodatek napomáhá porozumění a rozšiřuje možnost uznání profesní kvalifikace ve vazbě na certifikát, vystavený zájemci autorizovanou osobou na základě úspěšného složení zkoušky. Uplatní se při hledání práce na pracovním trhu v České republice i v zahraničí.
Dodatek o získání profesní kvalifikace v anglickém jazyce může jednoduchým způsobem vygenerovat každá autorizovaná osoba využívající Informační systém pro kvalifikace autorizace, případně je možné jej získat prostřednictvím centra Europass.
Výstupní doklad
- Potvrzení o účasti v akreditovaném vzdělávacím programu
Získané znalosti
- orientace v pracovně právní legislativě – zákoník práce, předpisy upravující mzdy a platy, BOZP, PO, atd.,
- orientace v typech organizačních struktur, včetně pravomocí statutárních orgánů a vedoucích zaměstnanců.
- principy identifikace obsahu činnosti profesí ve firmě – zpracování profesiogramu,
- principy zajišťování normativního vzdělání a dalšího odborného a profesního vzdělávání,
- principy kariérového růstu zaměstnanců ve firmě,
- principy odměňování, včetně nastavení podmínek pro bonusy a prémie,
- orientace v Národní soustavě kvalifikací a Národní soustavě povolání,
- principy kolektivního vyjednávání a tvorby kolektivní smlouvy.
Získané dovednosti
- aplikovat znalosti z pracovněprávní legislativy – připravit a aktualizovat pracovněprávní dokumentaci (pracovní smlouvy, mzdové výměry, vnitřní směrnice, pracovní řády, dokumentaci k pracovně lékařským prohlídkám, BOZP, atd.),
- zajisttit administrativu a pracovně právní dokumentaci, vést osobní složky zaměstnanců, archivace,
zpracovat popisy pracovních míst (profesiogramů), - připravit podklady pro analýzu vzdělávacích potřeb včetně návrhu forem a metod výuky,
- připravit a zorganizovat školení pro zaměstnance (normativní kurzy, kurzy a školení dalšího vzdělávání, …),
připravit podklady pro plánování lidských zdrojů a náborů nových zaměstnanců, - využívat pro personální práci a činnosti výpočetní techniku – vytvořit a upravit textový dokument, používat funkce a vzorce v tabulkovém kalkulátoru pro zpracování podkladů, včetně vytvoření grafu z hodnot v tabulce, vytvořit a upravit prezentaci, vyhledat informace na internetu, pracovat s elektronickou poštou.