Vzdělávání bylo, je a bude vždy velmi důležitou součástí našeho života – a to ať již chceme nebo ne. Posledních pár měsíců nám všem ukázalo, jak stačí málo a naše „jistoty“ se promění na „změny“. Abychom se mohli změnám přizpůsobit, připadně je sami inicializovat, je důležité mít znalosti a ty pak pomocí vzdělávacího procesu doplnit a změnit na dovednosti. Dnes více jak kdy dříve, je celoživotní vzdělávání nutností bez ohledu na dosažený stupeň a úroveň našeho formálního vzdělávání.
Proč „Lektor dalšího vzdělávání“?
Mohli bychom jednoduše odpovědět – „Protože proto.“ Ale ono to tak jednoduché není. Spousta z nás má bohaté zkušenosti, znalosti a dovednosti v oboru, ve kterém se pohybujeme. V okamžiku, kdy je potřeba tyto znalosti a dovedosti předat někomu dalšímu, už může nastat problém. Ne každý odborník je schopen předat své znalosti a dovednosti – naučit to někoho jiného. A o tom náš kurz je. Naučit i odborníky ve svém oboru „učit„.
Vzdělávání dospělých má přece jen svá specifika a není to totéž učit děti a dospělé. Liší se nejen používané výukové metody a techniky, ale svoji roli hrají i zkušenosti a zvyklosti dospěláků a také někdy i jejich věk.
Kdo jsou naši absolventi?
Absolventi našeho kurzu jsou z nejrůznějších odvětví a profesí. Našli byste zde odborníky z oblasti IT, zdravotnictví, učitele v autoškole, sportovní trenéry, kosmetičky, maséry, příslušníky Policie ČR a Armády ČR, úředníky, švadleny, pracovníky z oblasti sociálních služeb, … a celou řadu dalších profesí.
Co se na kurzu naučíte?
Obsah kurzu odpovídá standardu a požadavkům profesní zkoušky Lektor dalšího vzdělávání. Současně jeho obsah doplňujeme a aktualizujeme podle měnících se požadavků na vzdělávání. Takže co se naučíte:
- Orientovat se základní terminologii v oblasti andragogiky.
- Postupně si zpracujete vlastní kompletní vzdělávací projekt ke zkoušce:
- Popsat obsah vzdělávacího projektu
- Naučíte se jak zjistit a ověřit vstupní kompetence a vzdělávací potřeby účastníků
- Určit si vzdělávací cíle s využitím vhodné taxonomie včetně přiřazení relevantních kompetencí
- Používat didaktické principy a zásady při tvorbě vzdělávacíhi obsahu i při vlastní výuce
- Sestavit obsah a strukturu svého vzdělávacího projektu
- Rozpracování obsahu kurzu do minutového scénaře včetně stanovení dílčích (tématických) vzdělávacích cílů, metod výuky, ověření dosažení vzdělávacího cíle, …
- Nastavit si hodnocení účinnosti vzdělávacího programu včetně dosažení stanovených vzdělávacích cílů
- Připravit si výukové materiály, prezentaci pro ukázku výuky a samostatnou a skupinovou práci pro účastníky vzdělávání
A co máme nového?
Jak už jsme uvedli výše, neustále obsah kurzu doplňujeme a aktualizujeme. V posledních měsících jsme učili převážně on-line a tyto naše zkušenosti jsme také zařadili do obsahu kurzu. Naučíte se, jak si připravit jak prezenční, tak i on-line výuku. Jaká jsou pravidla pro distanční a kombinované vzdělávání. Naučíte se učit a jak to naučit i účastníky vašeho vzdělávacího programu – metody a techniky Efektivního vzdělávání.
Jak můžete využít e-learningový portál
Kurz „Lektor dalšího vzdělávání“ stejně tak, jako i další z našich kurzů učíme v tzv. kombinované podobě, tj. částečně prezenčně nebo on-line a částečně distančně – formou samostudia, samostatného zpracování vlastního vzdělávacího projektu a s pomocí e-learningu.
Pro naše kurzy využíváme vlastní e-learningový portál. Také kurz Profesionální lektor – Lektor dalšího vzdělávání dle NSK má svoji vlastní stránku. Jednotlivá témata jsou zde seřazena tak, aby odpovídala postupnému zpracování vzdělávacího projektu ke zkoušce. Každá lekce obsahuje vždy i test, který slouží pro zopakování a upevnění nově získaných pojmů. Současně je to také ukázka jedné z metod učení se. Přístup na e-learning mají účastníci kurzu po dobu 90 dnů. V případě zájmu se můžete podívat na ukázkovou lekci zdarma.
A co zkouška?
Kurz „Lektor dalšího vzdělávání“ je přípravou k profesní zkoušce dle standardů Národní soustavy vzdělávání s kódem 75-001-T. Jedná se o nejvyšší kvalifikační úroveň 7, což odpovídá úrovni magisterského studia.
Zkouška probíhá ve dvou částech. V první části absolvují účastníci test ze znalostí základních pojmů. V druhé části pak každý účastník představí a obhájí svůj vzdělávací projekt a na konec předvede ukázku vlastní výuky se zapojením dalších účastníků zkoušky – zadáním individuálního nebo skupinového úkolu.
Přihlaste se na některý z aktuálních termínů
Tak co? Už jsme vás přesvědčili, že vzdělávání je důležité? Tak se přihlaste na některý z našich termínů. Máme rádi učení a rádi předáváme své zkušenosti dalším lektorům 🙂